5x boeken die ik aanraad !!

hoi allemaal , vandaag laat ik jullie mijn top 5 boeken zien die ik heb gelezen . meestal lees ik niet echt veel maar ik vond deze boeken wel echt super leuk om te lezen . dat is tenminste mijn smaak

Untitled

dit is het eerste boek waarover ik ga vertellen :

ik vind dit zo’n leuk boek . je leert er ook echt iets van !! echt iedere 15 jarige puber moet dit in zijn kast hebben staan . niet alleen de buitenkant is aantrekkelijk maar ook de binnenkant , en wat voor een verhaal er in staat ! ( LEEFTIJDSCATOGORIE 12+ )hier komt een samenvatting van het boek :

De 15-jarige Ruby krijgt een nogal vreemd verzoek: ze moet van haar dokter een lijst opstellen met alle jongens die belangrijk zijn (geweest) in haar leven. Na de nodige aarzeling stelt ze een topvijftien samen en dat is het begin van een hilarisch én een ontroerend eerlijk verhaal.
Door Ruby’s gesprekken met dokter Z ontdekken we waardoor haar leven in korte tijd op zijn kop is komen te staan: ruzie met haar beste vriendinnen, een verprutst proefwerk, een gebroken hart en gerommel met een jongen die al bezet is.
Alsof dit nog niet genoeg is, belandt Ruby’s lijst met jongensnamen per ongeluk op school. De gevolgen zijn niet te overzien.

deze is een echte aanrader , als je het leest krijg je gewoon echt kippenvel . het is een heel spannend boek . dit is echt een boek voor tieners en wat ik al zij bij het 1e boek , je leert hier ook iets van want het gaat over zaken van : vervelende ouders, voor het eerst verliefd, e.t.c. hier komt weer een kleine samenvatting van dit boek :

Moon is 16 en heeft iets gruwelijks meegemaakt: ze is bijna verdronken. Sindsdien heeft ze last van paniekaanvallen. Wanneer ze hyperventileert ziet ze dingen die nog moeten gebeuren. Hierdoor weet Moon meer dan haar lief is.
Wanneer ze tijdens zo’n aanval ziet dat haar nieuwe vriendje vastzit onder water, raakt Moon in paniek. Ze móét hem vinden. Maar sinds haar eigen ongeluk durft ze het water niet meer in…

wat ik nou zo leuk aan dit boek vind is dat hier echt een verhaal aan zit . bijv. jij als 14 jarige naar new york voor modellenwerk daar droomt echt iedereen van . zelfs ik droom er van om model te worden met mijn lengte van 1.72 en ik ben pas 12 . en ik ben ingeschat voor 1.80 m . ik vind dit daarom ook een super leuk boek , en dit boek zou ik zeker ook aanraden !! hier komt weer een kleine samenvatting :

Ieder jaar reizen honderden van de mooiste mensen ter wereld naar New York om model te worden. Op veertienjarige leeftijd was Cheryl Diamond één van hen. Terwijl ze op zichzelf woonde in een vervallen appartementje, bracht Cheryl haar dagen door bij go sees, catwalks en fotoshoots. Ze zag hoe andere meisjes fouten maakten, en zwoor dat zij geen slachtoffer zou worden… Totdat er een gebeurtenis plaatsvond die haar carrière compleet veranderde en de kans om haar droom te verwezenlijken bijna verpestte. Dit is het meeslepende, waargebeurde verhaal over het indrukwekkende begin, de desastreuze val, en de bijzondere terugkomst van Cheryl in één van de gaafste en meest veeleisende beroepsgroepen ter wereld.

wouw wat schrok ik van dit verhaal zeg !!!. ik heb nog nooit zo’n heftig boek gelezen tot nu . sommige mensen staan er niet bij stil als je mee gaat met een jongen die je niet kent en  hij gaat je helemaal verwennen met cadeautjes , en dat ga je dan zo leuk vinden dat je niet eens door hebt dat het een loverboy is . dus pas heel goed op wat je doet !! hier komt weer een kleine samenvatting :

Maria, een meisje van 12 jaar woont in de stad Stenenmuur. Ze heeft een zusje en een moeder. Op haar eerste schooldag fietst ze samen met haar beste vriendin Nikki naar de middelbare school. Daar aangekomen hebben ze de aandacht getrokken van een groep jongens rondom het parkeerterrein. Ze hebben zien er rijk uit en hebben de muziek keihard aan staan. Dan roept een van de jongens iets in de richting van Maria. Maar Maria is verlegen en loopt door zonder iets terug te zeggen tegen Manou.

ik ga meteen de kleine samenvatting neerzetten omdat ik hier bijna niks over te zeggen heb .als enige dat ik het echt heel heftig vind van wat er in het boek gebeurd , je word er gewoon stil van . hier komt de samenvatting :

Becca wilde steeds weg van het saaie dorpsleven, de beklemmende sfeer en eeuwige roddels. Van de afschuwelijke ontdekking van een lijk raakt ze in paniek. Het geweld uit de ‘grote stad’ komt nu heel dichtbij. Voor het eerst in haar leven wil ze nu juist niets liever dan in het dorp blijven. De details van Anne Amelia’s laatste momenten worden afgespeeld tegenover  Becca’s  zorgeloze zomer.

 

nou dit was mijn boeken top 5 , ik hoop dat jullie het leuk vonden en ik raad deze boeken echt allemaal aan om te lezen !!

-xxx- imke

Geef een reactie

